Næste gang du kigger i spejlet, så send dig selv et lille kys - før du begynder på kritikken !

tirsdag den 17. januar 2012

Penge, lykke & drømme?

Jeg elsker penge, jeg elsker at bruge dem, jeg elsker at holde dem, jeg elsker at have dem og nogle gange elsker jeg at tjene dem. Problemet er bare "jeg tjener ikke mange og jeg bruger dem jeg har tjent med det samme." Når en måned når sin ende og en ny skal begynde, prøver jeg ikke at bruge dem med det samme, men efter 14 dage er de brugt og jeg hader det. Selvom jeg er fast besluttet på at jeg skal sparer dem op, er de væk inden måneden slutter. Jeg tror at, hvis jeg havde mange penge ville jeg være meget lykkeligere? jeg ville blive lykkeliger´ hvis jeg havde en bil, jeg ville blive lykkeliger´ hvis jeg kunne få silikone bryster, jeg ville være lykkeliger´ hvis jeg ku´ få nye tænder, jeg ville være lykkeliger´ hvis jeg havde mange tatoveringer, jeg ville være lykkeliger´ hvis jeg kunne købe alt det tøj jeg ville, jeg ville være lykkeliger´ hvis jeg kunne rejse til alverdens lande med familien og vennerne. Egentligt er det drømme, men drømme som ville gøre mig lykkeligere.                           
Jeg siger ikke, at jeg ikke er lykkelig ! 
Det er jeg skam og jeg har en dejlig familie, de dejligste venner og et dejligt job osv. Men ja, penge ville gøre det hele meget bedre ...

En gammel myte lyder "penge gør dig ikke lykkelig."                                                                              
Men nu viser en ny undersøgelse foretaget af Ryan Howell, professor i psykologi på San Francisco State University, at så længe man køber oplevelser for penge, bliver man lykkeligere. Ryan Howell har lykkefølelse som speciale. Oplevelser ja hvad er det egentligt? For mange er det en rejse, noget man gør i sit liv alene eller sammen med andre.
Det er det også for mig, men at få silikonebryster ville være en oplevelse for livet, at få en bil ville være en oplevelse for livet osv. Penge alene gør ikke lykkelig - det handler også om, hvordan man bruger dem.
Lykke




Lykke

Lykke


Lykke

Lykke
Lykke
Men som jeg har sagt, er jeg lykkelig - og her er den del af mit liv som gør mig lykkelig !!!


Mine fantastiske søskende - resten af familien.

Min dejlige niece og nevø 

De bedste venner

De bedste venner

De bedste venner

Det bedste job

Ingen kommentarer:

Send en kommentar